Spontanfest

Jag var på bra humör ändå, så kom jag hem och fick se ett mail från läraren: Komplettera innan måndag!
Det var lite (den himla källkritiken som vanligt) men jag som var så glad att jag var klar med den himla historian.. Vill gråta. Orkar inte med den mer. Jag kan tydligen inte skriva en källkritik. Blir till att sitta med det imon då. Jey vad kul det ska bli! NOOO.

Träffade Jennie i stan och myste på en uteservering med lite vin. Det är sommar. Har ju varit så underbart väder i dag så solstolen blivit ens bästa vän! Hoppas hoppas det håller i sig till studenten! Men hur som helst..
Skulle iväg på den omtalade Spontanfesten i Göteborg och checka läget om det var något att ha. Det var folk och det var musik och underbar utsikt från berget. Det kunde ha varit perfekt, men det var det inte. Jag kände inte alls för det. Kanske för att alla var mer berusade än mig, var väldigt nykter och kände inte alltför många. Blev lite trist.

Så det blev en kvällspromenad i stan istället. Kunde ju gå lättklädd då med! Stötte på en luffare som började snacka. Okej, kanske elakt att kalla en kille som sitter på en trottoarkant för luffare bara för den sakens skull.. Men lite så. Väldigt trevlig och Jennie utnyttjade situationen och tiggde cigg. Sedan var han tydligen ute efter en dejt. Dejt eller kaffe, vet inte vad som var den största lockelsen. Höhö. Men kan inte hjälpa att det kändes bra att dissa sånt. Visst blir man charmad, men man blir ännu gladare av att kunna tacka nej. Eftersom då vet man att man har det bra ändå. Eftersom man vet vad man vill ha. Jag har det jag vill ha. Så jag kan tacka nej och må riktigt bra efteråt. Så kan de va.

Gonatt /N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0