Trippelliv

Grattis! Imorgon har du ett seminarium i Engelska C på sådär 30 sidor om African-Americans och du har inte ens öppnat häftet. Klockan är bara 20.00 så go for it! AAAh.

Okej, jag läste i en timme och det får räcka. Innehållet i texterna går ändå inte in och det är en jädrans svår engelska från 1700-talet typ. Har inte haft tid. Har totalt glömt bort det när det finns så mycket annat att tänka på. Historia arbetet, Matte nationella osv...

Till något helt annat nu.
Jag har insett att jag är delad i tre. Tre olika liv, tre olika förutsättningar, tre olika val.
Det kan ju verka roligt för den som är trött på sitt vanliga vardagsliv. Tänk att få ha flera liv! Men.. Det tar på krafterna. När man väl är igång i alla dessa liv så inser man att man helst hade slagit sig till ro i ett av dem. Man vill inte ständigt vara på väg någon annanstans som om det man har inte är tillräckligt. Som om man hela tiden strävar efter mer.

Jag vill hela tiden mer, jag vill så mycket. Jag har mina vänner och min familj i Göteborg. Mitt jobb och närmaste framtid i Oslo. Hjärtat i Stockholm. Det är inte så att man kan välja det ena framför det andra. Jag vill ha allt. Men ett trippelliv?

Jag antar att man aldrig blir riktigt nöjd. Antingen har man för lite eller så har man för mycket. Om man strävar efter något annat så kommer man bara finna sig i en ny situation där man längtar efter något annat igen. Det bästa kanske vore att finna sig i den situation man befinner sig i och göra det bästa utav den. För den som kan iaf. Just nu får jag nöja mig med för mycket.

Puss /N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0