Dramatikens dag

Ojojoj vad många dagar utan blogginlägg.. Då förstår ni att dagarna är väldigt upptagna just nu.

Dramatisk dag i hög grad. Jag skulle till Oslo på anställningsintervju och skulle ta bussen halv 9 från Nisse terminalen. Grejen var att jag typ inte kom dit eftersom bussen hemifrån aldrig kom!! Hej paniken. Vi hade ingen bil hemma heller så ingen kunde skjutsa mig och om jag tog nästa buss så hade det varit för sent. Hata Västtrafik ibland! Såg framför mig hur jag slängt 500 spänn i sjön och inte ens fick en chans att få jobbet..

Mitt i paniken ringde jag morfar och väckte honom. Han fick kasta sig in i bilen och snabbt hämta mig.. Fanns inget annat val. Hann som tur var till slut!

Kom dit i tid och... Fick jobbet! Wihooo. Överlycklig över det. Chefen verkar jättetrevlig och det är ett jobb som passar mig perfekt: på Baker Hansen, ett bageri/café. Ska stå i butiken och sälja massa bröd, kaffe och godsaker.

Nästa dramatik: Syrran fastnade på motorvägen i Borås eftersom bilen plötsligt la av.. Hade massa barn i bilen efter en simtävling. Bärgningsbilen fick komma och morfar fick hämta även henne..
Nästa: Lillsyrran ringde och ville bli hämtad från konfalägret för hon hade så ont i magen att hon inte kunde stå upp utan bara låg och skrek.. Moster fick hämta henne.

Bra/dålig dag. Dramatik.com

Puss/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0