Hemma igen!

Nu är vi hemma efter två veckor i Kenya. Vi har varit med om en hel del så det inte ens går att sammanfatta det. Vet inte vart jag skulle börja isf! Vill du veta mer får du läsa på Kenyabloggen där det står rätt detaljerat :) Ganska skönt att vara hemma nu ändå, fastän jag saknar värmen och barnen..

Det härliga i Kenya är framförallt stressen som inte existerar. Där tar man sig tid för varandra istället för att prioritera saker som egentligen är rätt onödiga. Går verkligen allt i kras om man lägger en timme eller två på en vän? Jösses.. Det gör mig riktigt besviken nu när jag är hemma. Där kunde folk komma på besök bara sådär för att prata lite. Vem fan gör nåt sådant här? Nej, här måste det gå en månad innan folk har tid för varandra.

Jag är trött på folk. Har tappat tron på folk. Orkar inte bry mig. Vet inte vem som är ärlig eller vem som ljuger. För alla i vårt lilla land tänker bara på sitt eget ego. Gör man en så kallad "god gärning" så är det främst för ens egen skull, för att man själv ska känna sig duktig. Kan man inte göra något bra BARA FÖR ATT? Kan man inte visa att man bryr sig om någon? Ska det vara så himla svårt? Efter denna resan har jag bestämt mig för att sluta ge ge och ge. Jag ska bara vänta. Och får jag inget utan att ge, så ska jag sluta helt. För då är det bara egon.

Lite ilsket första inlägg efter så lång tid, men så är det ibland. Gladare inlägg på den andra bloggen!


Goa Kababa. Saknar den lille pojken..

Puss /N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0