Vacker gåva

813:e inlägget på bloggen. När det är exakt 1000 så måste vi fira! :)

Blev en kort promenix med Anna i kylan. Bytte julklappar idag, för att vi ville spara oss lite och känna att julen fortfarande är här. Jag vill aldrig ta ner allt pynt och julgranen. Varför måste det vara över? I alla fall så blev jag mycket glad över mitt armband. Den största anledningen till varför jag älskar smycken och att få det av människor jag tycker så mycket om, är att när jag bär dessa så påminns jag alltid om de personer som jag fått de av. Det hjälper mig ofta, om man befinner sig långt ifrån någon man älskar, att veta att personen ifråga alltid är nära mig oavsett var i världen man än befinner sig. På handleden, runt halsen, på fingret eller i öronen. Det spelar ingen roll. Jag tycker också om att ge bort smycken själv, för man har alltid en baktanke när man ger bort en sådan present. Försöker tänka efter vad personen gillar så att han eller hon föralltid kommer att vilja bära med sig en liten del av en själv. Ge bort ett halsband med en berlock i form av ett hjärta och den kommer garanterat att sitta kvar runt halsen om din käraste så länge den betyder något. Det är en vacker gåva tycker jag.

I brist på tillräckligt med smycken att ge er, kära läsare, får ni här istället en lyckoönskan om ett fantastiskt 2010. Ta hand om er själva och glöm inte att ni rockar. Gå ut genom dörren med breda leenden så får ni garanterat massor av glada ansikten som svar.

Om ni inte lyckas med detta för att ni är så deprimerade att lovet snart är över, eller att ni inte har något speciellt för er dessa sista dagar så har jag ett boktips att ge er. Borde komma med det lite oftare, det var ju ett tag sedan nu. Men här är i alla fall ett hett tips om ni känner för lite lovläsning under varma filten. Om ni känner för att drömma er bort till en varm tropisk ö där munterheten spirar. Om ni känner för att krypa in i en kvinnas huvud och ta del av hennes fantastiska humor och tankegångar. How Stella got her groove back av Terry McMillan. Upptäckte just att den även finns på film, men för nu räcker det att njuta av den på bok. 

Kram på er / Sandra 

Kommentarer
Postat av: Anna

Gulligt Sandra :)

2010-01-05 @ 22:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0