Jag diggar Oslo!

Hemma efter en både trevlig och riktigt jobbig helg i Oslo. Asmysig stad ju!
Igår gick vi sammanlagt i 8 timmar ute i minusgrader och snö genom hela staden. Ungefär en timme av dagen spenderade vi inomhus då vi åt, annars var det promenerande från butik till restaurang till café. Yes, vi var på jakt efter jobb. Det verkar inte jättelätt dock! Vissa tog inte ens emot CV:t eftersom de redan hade så många anställda eller så många intresserade..

Vissa gånger ångrade man dessutom att man lämnat sitt CV. Tillexempel då de inte förstod ens svenska eller då det var svårt att förstå den grova norskan. Eller då de var allmänt sliskiga och flirtade istället. "Nä, inge jobb, jag ringer ändå;)". Ehh nejtack hejdå. Jobbigt att man inte minns vad ställena heter som man sökt heller eftersom de var så många. Tänk då om någon ringer en för intervju och så är det ett sånt ställe man verkligen Inte vill till.. Jobbigt läge.

Och varför måste man vara 20 år för att få jobba på restaurang i Norge? Uhuu. Too bad liksom. Jag kommer vara 19! Big difference??

För er information: Hittade mitt Luck-halsband. Eller lillsyrran ghorde det rättare sagt. Överlycklig! Fem minuter senare kom mamma in med min guldring som varit borta ett år typ också. What?? :D

Puss /N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0