Min uppfattning om en slappdag

Bonjour!

Vad händer i vintermörkret. Jag tänker krypa ihop i soffan med en filt och kolla på min favoritfilm (ledtråd; involverar en hund) samtidigt som jag snorar något hemskt. Dock är det inte så dumt att spendera en kall kväll på detta sätt och det var inte heller helt fel att kura inne hela dagen och läsa boken som jag tipsade om igår. Precis min uppfattning om en slappdag, vilket behövs nu innan stressen sätter igång igen. Upptäckte förresten att jag inte hade behövt jäkta med släktforskningen nu i veckan, för när jag kollade i min almanacka var det visst nästa fredag det skulle vara klart. Men jag tror ändå inte att jag skulle ha hunnit göra den senare, efetrsom man ju måste ha intervjuat en släkting plus tagit hjälp av någon förälder till släktträdet. Det var faktiskt mycket intressant, särskilt att få reda på att min farmors faster emigrerade till Amerika i slutet av 1800-talet. Då vet jag att jag har avlägsna släktingar där, vilket förklarar varför jag har velat åka dit i så många år.

Imorgon blir det en helrenovering av kroppen innan skolstarten. Hemma-spa med Olli (nu stavade jag allt rätt). Ser framemot en massa oljor och sköna masker. Behöver få tillbaka lystret nu när man är sådär vinterglåmig.

Ha en mysig kväll och om ni är ute - glöm inte att klä er varmt! Min familj gick precis för att kolla på en show i ishallen och de drog allt på sig en massa lager.

Puss / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0