Kor betar på sommaren

Det var väldigt kul att vara ute och filma mitt på landsbygden en söndagseftermiddag i vinterkylan. Okey då, det var inte direkt på landsbygden eftersom det är ungefär 1 mil från där jag bor, men det ser rätt lantligt ut. Dessutom kändes det faktiskt så också när jag traskade längs vägen med bilar körandes emot mig. Snälla, akta mig, tänkte jag för mig själv. Kör inte på mig, tack. Försökte minska denna risk genom att hoppa ner i diket, vilket jag insåg var den sämsta idén någonsin med snö upp till knäna. När jag äntligen kom fram till mitt noga utvalda ställe, som var perfekt för miljöbilder, började jag titta mig omkring efter korna. Nu tänker ni väl att nu har hon tappat greppet, men det var faktiskt så att jag behövde filma lite kossor för att understryka det min farmor berättar i intervjun. Hästarna hade jag redan upptäckt där de stod blixtstilla i hagen och stirrade stint på mig. De undrade väl vem tusan den där tjejen var som så dumt nog gick längs en bilväg och sedan snurrade runt med en konstig pryl med fyra ben (stativet). Plötsligt där jag stod och kollade på de stolta fina hästarna, insåg jag att kor inte går ute på vintern. Det är ju på sommaren man kan upptäcka dem betandes i hagarna. Aja, tänker ni nu, hon är galen på riktigt. Well, maybe I am. But I still find it easy to amuse myself and that's quite good. Then I never get bored, as you can see. Aldrig när jag gör saker på egen hand heller, man ska väl trivas i sitt eget sällskap?

Pussar från er tokiga, men trogna Sandra (som allvarligt börjar fundera på att skriva mer sådana här inlägg och inte bara en massa dravel om vad hon har gjort i tur och ordning, eftersom detta är nyttigare övning om man som hon faktiskt är intresserad av att bli krönikör. - okey, vad i hela friden skrev hon detta inlägget om då?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0