Det är bättre att ångra det man gjort än det man inte gjort.

Tack Jennie för att du lärde mig det ordspråket för nu använder jag det dagligen. Det är det som får mig att våga, det är det som får mig att lyckas. Och misslyckas, men shit happens.

De gånger jag inte följt ordspråket har visat sig vara de gånger jag fortfarande grubblar över och ångrar mest.
Som igår kväll. Varför i helvete gjorde jag inget? Om jag vill ha ett svar, så ska jag fråga. Om jag är arg på någon, så ska jag inte krama den. Det är så sjukt. Man vill bara skrika på någon, ändå ler man.

Kanske för att man är trött på att vara arg. Trött på att hämnas. Vilja hämnas. Hämnas på vad? Jag vet inte. Funderade på det. Att de flesta gånger man är arg på någon så är det lika mycket ens eget fel. Man behöver bara någon att ta ut sin ilska på. Det blir oftast inte en själv bara.

Måste sluta vara arg. Hur gör man det? Håller sig borta? Mjo typ. Eller så skiter man i sig själv ett tag och koncentrerar sig på att göra något bra för någon annan. Visa att man bryr sig. Inte för egen vinning, utan enbart för dens. Det är det som gör ens liv värt att leva. Så ska jag göra.


Jepp, kolla åt rätt håll people. = Framåt. Inte bakåt!
(Jag vet att det betyder höger, om ni tycker jag verkar korkad.. Bara lite liksom.)

Puss /N




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0