Frosing water

Det är inte bara marken vi går på och snön vi kramar till bollar som har frusit. Vattnet också. Tycker att det var riktigt lyx att vattnet frusit i skolan idag så att de inte kunde laga någon mat i bamba. Det innebar nämligen att alla lektioner var inställda efter klockan 12! Hallo liksom, good luck! Hur ofta händer det? Jo, det ska jag säga att det händer bara när det har varit minus 15 grader i typ flera veckor (så känns det i alla fall). Jag är tacksam för all den extra plugg-tid jag får. Efter denna veckan så ser det dock väldigt lugnt ut. För en gångs skull har inte lärarna bombaderat oss med alla prov och arbeten sista veckan innan lovet. Vad hände där? Har de äntligen lärt sig något som kallas för planering? :)

Helgen var för första gången på länge stillsam och skön. Behövde vila ut mig, så det gjorde jag. Prickade in precis det antal timmar som jag behöver sova under två dygn för att känna mig pigg igen. Många mysstunder framför tv:n med syster min blev det också i kylan. Samt iskalla mornar för att slita med tidningsförsäljningen - vad gör man inte för att kunna köpa de där örhängena som man drömt om så länge? Alltid trevligt att göra det i sällskap med någon också - Merci Amina pour une journée très agréable et pour une répétion francaise très néccéssaire. Japp, franskaboken måste komma fram nu när skolarbetet har lugnat ner sig. Medan andra vilar ögonen från läxböckerna under sportlovet, sitter jag med näsan i franska texter. Hur ska jag annars klara mig i Lyon till hösten?

Hoppas ni har eller har haft en trevlig dag i skolan, men räkna inte med att få sluta tidigare bara för att det är kallt ute. Det krävs en djupare orsak än så - I should know.

XX (måste inte alltid skriva puss - kul att variera sig)

Sandra  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0