Ta det med en nypa salt

Jag fick testa en drog och blev fast. Den verkade spännande och fin från början, men visade sig vara något fult.
Jag blev fast i ett mörker och såg ingen väg ut. Besattheten tog över och drogen var det enda som lockade, trots dess baksidor: huvudvärk, magsmärtor, yrsel och begär. Natt och dag tog den över hela mig och gjorde mig till ett vandrande spöke. En kropp utan innehåll. Såg mig själv uppifrån och tappade kontrollen. Det fina var inget fint, men jag ville ha.

Jag tog mig ur mitt begär, men fick ett återfall. Ett år senare. Det högg till i mig vid blotta åsynen och jag ville krossa den i bitar, kasta den i havet och glömma. Glömma en sjukdom fulare än andra. Glömma något vackert som visade sig fult.

Om jag kunde radera skulle jag radera hela början. Jag skulle aldrig gått nära och gått med på att testa. Jag skulle aldrig fallit för lockelsen. Jag skriver detta för att må bättre och för att få er att förstå: det finns inget värre än okontrollerade begär. Testa aldrig droger.

Jag har aldrig tagit droger, missförstå mig rätt, men vem bestämmer vad som är en drog? Beroendeframkallande räcker för mig.


/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0