Där kvinnor inte existerar

Det finns vissa stunder i livet då jag inte längre kan hålla masken. Då allt brister och jag inte ens kan hålla ett falskt leende på läpparna. Då jag skiter i allt vad orden trevlig och lugn innebär. För det finns tydligen vissa människor på denna jord som inte har någon vett i skallen eller respekt för andra.

Jag vet inte om alla indiska män är sådana (vill inte dra alla över en kant), men har hört att vissas kvinnosyn inte är den bästa. Den här mannen föll under den kategorin i alla fall. Har aldrig känt mig så kränkt innan. Hur kan man titta två okända människor i ögonen och mena att de är värdelösa och inte lyssna ett skit på det (faktiskt riktigt vettiga) de har att säga? Bara döma dem som kvinnor utan värde.. Jag har inget emot invandrare, har ju vänner som är det, men när vissa kommer med sina idiotiska värderingar så är det inte längre okej. I Sverige kan man inte nervärdera någon totalt för att det är en kvinna. Helst inte någonstans i världen, men här är vi så ovana vid sådant.. Nu förstår jag hur jämställt det egentligen är i Sverige.

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0