Vet du?

Dessa ständiga lögner. 
Jag har vetat länge vad jag velat. Vetat till 100%. Ändå har jag sagt att just det är det sista jag vill. För jag har velat det omöjliga. Och det omöjliga är omöjligt. Vet du hur det känns att ha en dröm om en verklighet som aldrig kommer finnas? En dröm man vill ska bli sann så mycket att man kan offra sitt liv för den. Vet du hur det känns att ständigt drömma? Vaken och sovandes. Den knackar på ens dörr, förföljer en överallt. Du vill. Vill vill vill. Mer än något annat. Till sist blir du så trött på det för att du vet att du varken har styrka eller det som krävs. Du blir så trött på din dröm så den förvandlas till hat. Du vill slita ditt hår, kasta glas mot en stenvägg och skrika så högt du kan. Du vet vad du vill. Det finns inget annat som är så rätt. Och inte heller så fel.



Puss /N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0