Vadå realismen? Aha..

"Spel" i engelskan i morse för att träna speaking: Ta ett kort och förklara ordet som står på det, så ska de andra gissa vad det är för ord. Jag får Oliver Twist.

"A writer who lived during the Age of Enlightenment and wrote a famous book about a poor little boy in London.."

= Jag är så sjukt jävla blåst ibland. Vi har jobbat med litteraturhistoria i över ett år nu och hade precis ett seminarium på det. Och vad säger jag? Oliver TwistUpplysningen!? Inte konstigt att folk skrattade åt mig :D
Ooops..

Jag har dessutom fått en detaljerad beskrivning till varför man inte bör ta svininfluensa vaccinet. Cicci, som alltid är insatt i så mycket (:D) berättade att det är mycket farligare att ta det än att få själva influensan. Tydligen har flera dött av själva vaccinet och det har ju inte direkt hunnit testas än.. Smart där! Borde man hänga med i nyheterna lite mer kanske?..

Nu får jag dra till bussen! Missade den eftersom lektionen var slut precis när den lämnade terminalen.

Puss /N

Okej, Uppdatering på detta. Hahaha ursäkta men jag dör av skratt! Jag var visst ännu mer blåst inom det här ämnet. Min älskade Jennie påpekade att det var ju inte Oliver Twist som skrev boken, utan Charles Dickens som skrev OM Oliver Twist... Hej, jag är helt väck i huvudet idag :) DET sa jag som tur var INTE på lektionen inför alla... My mistake here.

DS.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Dessutom är det ju inte Oliver Twist som är författaren, det är ju Charles Dickens. Oliver Twist är ju pojken i boken... eller ditt ragg på dansen ;)

2009-10-07 @ 19:31:01
URL: http://theairibreathe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0