Making myself happy

Aooh, blir det 710:e inlägget. Respekt, för det! ;P Undrar ni varför ni redan kan urskilja att jag är på gott humör? Hah, det är för att jag har min jag-dag! Jepp, ni förstod mig rätt. En dag där jag gör det som faller mig in, inga krav, bara saker som gör att jag mår bra både utanpå och inuti. Behöver mer sådana dagar, men det är så svårt att ta sig tid till att bara bry sig om sig själv när allt är så stressigt. Men desto vitkigare är det att faktiskt göra det. Det kan låta ganska själviskt, men det är jätteviktigt att ta hand om sig själv. Visserligen inte bara under en dag, men det hjälper som en påminnelse. Dessutom ser man så mycket fräschare ut efter en sådan dag. Inte bara för att man har pysslat med det yttre, utan också för att man just blir gladare och trevligare och det speglar hur bra man mår. Därmed kan man också dela med sig av sin härliga attityd och den nyvunna energin till sina nära och kära. Alla behöver en make-yourself-happy-dag så ofta det bara går och jag kunde inte hålla mig till höstlovet. Helst ska man vara ensam så mycket som möjligt under denna dag. Alla människor träffar man ju ändå större delen av sin tid.
Jag har åtminstone spenderat min eftermiddag of making myself happy ensam. Hade ändå huset för mig själv, så det var underbart.

Min dag har bestått av dessa aktiviteter: sålde tidningar på morgonen och därmed fick jag en timmes promenad ute i den härliga och friska kylan, samt prata med en massa trevliga människor. Sedan drog jag för att träna Step, som har blivit en stor favorit. Underbart med träning till musik. Efter det var det nyttig mat för min del, kokt fisk som jag vanligtvis inte ens tycker om. Men eftersom man denna dag både ska vara hälsosam och göra saker som man tycker om, så åt jag lite god frukt efter maten. Satte på favoritartisten, dansade vilt omkring. Ansiktsmask av fräscha frukter med en massa C-vitaminer som är bra för huden/hyn. Tvättade mina sminkborstar. Vilade och myste i soffan. Fick ett infall, man ska nämligen alltid göra det första som dyker upp i hjärnan under denna dag, så ringde Olivia och pratade med henne. End of my happy afternoon!

Strax kommer familjen hem och då ska jag fixa lite fika åt oss. Nu när jag har fått min efterlängtade omstart så är det dags att pigga upp alla andra också.

Be happy!

Puss / S

 

Efter denna härliga dag - me au naturell.

Kommentarer
Postat av: olivia

den dagen var du värd tycker jag :) ses imorgon!

2009-10-10 @ 19:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0