Hinner inte med

Seminarium om det svenska välfärdssamhället. Svårt att säga om det är bra eller dåligt. En annan sak som är väldigt svårt just nu för mig är att fixa praktik. Visst vill jag ha på en tidning, men i värsta fall får jag väl ta inom något annat medieyrke. Nu hoppas jag i alla fall att jag har fått napp. De tre första samtalen imorse var inte ett dugg peppande. Nämen, jag tror nog att det är stört omöjligt för dig att hitta praktik på en tidning. Aha, due, tack för den eggande kommentaren. Men jag gav inte upp utan jag ringde en himlans massa andra nummer också, följde strikt lappen med telefonnummer som jag och mamma satt och knåpade ihop igår kväll efter Gula Sidornas heta tips. Faktiskt mycket bättre än Internet! I alla fall så var det en som lät jättepositiv och gav mig två mejladresser till att skicka till. Hoppas, hoppas, HOPPAS! 

Ni kanske förstår varför inte jag har hunnit att blogga nu det senaste. Det är ju inte bara praktik-sökandet som tar tid. Har en massa plugg på vardagarna också. Känns som om vi jobbar häcken av oss varenda dag i skolan, för att sedan komma hem och slänga i sig mat, plugga igen och sova. Okey, träningen upptar ju också en del tid. Vet inte vad jag skulle göra utan den. Och sen är det ju helgerna med kompisarna. Då vill jag helst inte plugga!

Nu är det dags för historie + svenska-arbetet! Plugg igen asså, med andra ord!

Ha det bra, snart helg!

Puss
/ S 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0