Gratis ska vara gratis

I Göteborgs Posten idag var det en artikel om två tjejer som blivit lurade av Tele2 då de skulle få 3000 gratis sms i månaden. När de sedan fick fakturan visade det sig att de bara fick 497 gratis sms och därför fick betala för resten. Dessutom fick de hem pappersfakturor som de fick betala för.

Reagerade på den här artikeln eftersom jag tror att det här är ganska vanligt. Ungefär samma sak hände mig i somras men med 3. Jag är bunden till 3 i två år och är redan fruktansvärt trött på dem. Fick ett erbjudande: "Testa 3Surf gratis en månad." Jamen det låter ju bra, tänkte jag. Tror ni inte jag fick betala en himla massa för det där ändå? Det var ett visst antal kronor om dagen, som jag inte minns nu, men lite för dyrt för min plånbok. Vadå gratis!? Jag avslutade det inom 30 dagar precis som man skulle, men en månad efter det fick jag en bekräftelse på att det avslutat = fick betala en ännu större summa månaden efter fastän jag inte ens rört Internet på mobilen. + Att de tog flera månader på sig att sluta skicka ut pappersfaktura som jag sagt att jag inte velat ha.
Så om du har 3: Gå inte på deras gratiskampanjer! Det kan bli dyrt. Borde kanske klagat till GP jag med då :P



/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0