Merci

Bonjour tout le monde!
Är hemma från en trevlig förmiddag med tjejerna. Blev fika och jag var åhörare då E och N höll sitt tal. Väldigt kul då E illustrerade det hela genom att utföra sin egen dans och ljudeffekter on top of that.

Helgen har varit...tjae...perfekt. Särskilt lördagen, som jag snart återkommer till. Vi har ju varit lediga i fyra dagar nu, hur härligt som helst. Och imorgon sätter det vanliga schemat igång igen efter projektet och det betyder våra sköna sovmorgnar. I alla fall så trodde jag att jag skulle bli sjuk i torsdags då jag hade ont i halsen hela dagen. Tänkte ju då att det var en av mina vanliga förkylningar som jag ofta drar på mig, men sen började jag frysa jättemycket också. Drack den nya mirakulkuren; vitlökste. Det visade sig var toppenbra då jag bara hade feber på natten och dagen efter var frisk och kry igen. Eller ja, om man bortser från min förkylning då som för ovanlighetens skull har satt sig i halsen istället för i näsan. Alltså, vitlökste is the shit!

Det var åtminstone tur att tet fungerade så bra för det är ju alltid så att man har något planerat och då får man ju inte bli sjuk. Den här gången var det faktiskt biobiljett som jag hade köpt och som jag hade längtat efter att få se min beloved New Moon. Den uppfyllde både mina och Olivias förväntningar i allra högsta grad. Älskade den, den var till och med bättre än ettan tycker jag. Bra att den var lite smårolig ibland också. And you think I'm sort of beautiful. Åh, Taylor Laurent som spelar Jacob var väldigt het. Fattar inte hur man kan bli så body builder när man bara är 17 år. Alla i publiken suckade trånande när han slängde av sig skjortan. Ja, och sen får man ju inte glömma bort att nämna Robert Pattinson heller. Fast det tror jag hans stora fan-skara lyckas rätt bra med! :) 

Lördagskvällen blev också riktigt lyckad. Blev glatt överraskad på fredagen då jag fick ett sms av Amina med inbjudan till hennes födelsedagsmiddag. Fick träffa ganska många släktingar till henne, dock inte några från Algeriet såklart. Förutom systern, som jag hälsat på en del gånger via datorn. Det var rätt kul att vi pratade fyra olika språk vid bordet; franska, arabiska, finska och svenska. Tycker mycket om att höra olika språk. :) 
Här är till dig, pour toi Amina:

Merci pour une soirée très fantastique. C'était très agréable de rencontrer ta famille et je suis honorée que tu m'as invité pour fêter ton anniversaire avec vous. Tu es trés gentille et j'ai beaucoup de memoires amusantes de notre temps ensemble. Et j'espère que nous allons avoir plus aussi. J'apprends si beaucoup francais parce que tu es douée dans le même temps que j'ai très amusant. Merci pour que tu es le mieux. Je t'aime. <3 Bisous et joyeux anniversaire encore une fois.  
(Je vais te voir le samedi, alors, à bientôt!) 

Au revoir!

/ Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0