Vilken lustig kväll

Så sjukt jävla kul igår kväll!
Jag och Hanna kom dit och placerades i köket där vi mötte köksmästaren. Han satte oss genast i arbete: Skära upp bröd. Det låg på våran nivå kände vi, så det var okej. Våra huvuduppgifter under kvällen var att vakta buffén. Var det något som höll på att ta slut, sprang vi ut i köket och meddelade detta, tog in det tomma fatet och ut med nytt. Det var bara det att dom inte började äta på ett tag så vi stod lite nervösa i ett hörn och "vaktade buffén". Visste liksom inte vart vi skulle göra av oss själva.

Sen drog det igång!
Sen tog det slut! Haha, jag menar, det tog ju inte såå lång tid. Vi frågade the master vad vi skulle göra. "Nejmen flickor, sätt er ner o relaxa. Ta en kopp kaffe!"  Så sa han varje gång under kvällen. Vi ville ju göra något för lönen. Kändes ju dumt annars! Vi fick i alla fall plocka in en massa disk. Senare under kvällen hittade vi på egna uppgifter för att inte känna oss föör värdelösa: Gick runt och samlade in tomma ölburkar och gjorde konst av dom. (A)

Det var ändå sjukt kul att delta. Lite nytta gjorde vi ju ändå och det uppskattades verkligen. Jag var bara rädd för köksmästaren hela tiden.. Jättekonstig! Ignorerade mig hela tiden, snackade bara med Hanna. Uppmuntrade henne att stjäla tallrikar.. Pratade döda svanar och klassisk musik. Eller jo till mig sa han i slutet av kvällen: Du vill inte ha lite bröd med dig hem då?  Varför skulle jag vilja ha gammalt och stenhårt bröd!?

Tack o hej, nu ska jag råplugga! /N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0