Gäsp...

Tröttis idag. Fick ledigt eftersom det var något tält som de var tvungna att stänga. Fast jag hade velat jobba och få pengarna. Men det var bra förtjänst ändå igår med tio timmars jobb. Jag var ju uppe halv sju ändå idag och precis när jag skulle ta bussen så skickar min arbetsgivare ett sms. Det slutade med att jag gick ut och sålde tidningarna, det var ju ingen mening med att gå och lägga sig igen när man var iordninggjord liksom. 

Det var i alla fall kul igår. Kul att träffa nya människor. Kul att få jobba och trötta ut kroppen lite. Kul att tjäna pengar. Jag fick bära reallly heavy kartonger med drickor i, stå vid grillen, vara vid kassan, springa och hämta allt som kunderna beställde, fylla på från lagret och vira upp råa korvar. Det sistnämnda skickades jag in i kylvagnen för att göra ett antal gånger. Min arbetsgivare sa att ja, det här är ju inget arbete för en vegetarian. Efter typ en halvtimme frågade hon mig om jag var det. Nä, svarade jag...och för mig själv tänkte jag att då hade jag nog sprungit därifrån fortare än kvickt.
 Det som förgyllde min dag igår var nog när det kom en som pratade engelska. Vår konversation var väl inte sådär jätte avancerad men ändå. Såhär löd den:

Hon: Do you speak english?
Jag: Yes.
Hon: Great, I will have a salad.
Jag: With chicken?
Hon: Yes
Jag: (Hämtar salladen) Here you go.
Hon: Thank you.

Misstänker dock att hon inte var amerikan. det hade jag i så fall hört med en gång.

Idag blir det halvsovande framför tv:n....tur att jag redan har pluggat på idrottsprovet som är imorgon. Bara tre veckor kvar till sommarlovet...helt sjukt vad tiden har gått snabbt. Tre veckors städjobb i slutet av sommaren med start vid sex eller sju på morgonen....hmm, better be relaxed by then. Ska i alla fall spara ordentligt nu. Vill. Vill. Vill ju till USA nästa sommar!

Tröttiskram på er

/ S

P.S. Islands bidrag till Eurovision var bäst. Kom i alla fall 2:a. :)

http://www.youtube.com/watch?v=TVqrF-oTUc8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0