Lite smartare

Godmorgon...eller något i den stilen. ;P Fast jag har såklart varit uppe i en massa timmar redan. Jag vet inte riktigt varför jag får så mycket gjort på förmiddagarna, jag är inte direkt morgonpigg...eller? Min familj är däremot uppe tidigt och då blir det så att jag också dras upp ur sängens sköna hörn. Fast det är inte så dumt att gå upp vid nio-tiden på en söndag, jag har ju redan hunnit springa, duscha och plugga inför två prov. Måste hinna läsa lite också, sedan får jag se om jag ska med mamma och syrran in till stan. 
Ikväll blir det fortsättningen på Da Vinci-koden. Vilket sammanträffande...när jag och pappa har tjatat om att hyra den filmen i flera veckor nu så kommer den på tv. Men jag tror inte att man uppskattar den lika mycket om man inte har läst boken, eller snarare så tror jag att man har lite svårt att förstå den då. Men som sagt Dan Browns böcker är så otroligt uttänkta och smarta så det inte är klokt. Hoppas man blir lite smartare själv av att läsa dom också. ;P 

Nationella i engelska gick riktigt bra i fredag...tror jag i alla fall. Är lite rädd för att medge det ifall det inte gick så bra. Det är ju så ibland. Men jag tyckte faktiskt att läsförståelsen var ganska lätt...antagligen tack vare mitt numera engelska-läsflyt. Haha, där uppfann jag visst ett nytt ord. Ja, men om man har lust att lära sig lite mer om allt ute i världen och förbättra sitt ordförråd så ska man absolut läsa Dan Browns böcker. Kan inte vänta med att läsa den fjärde. Deception Point (I cirkelns mitt) var i alla fall hur bra som helst. Mycket vetenskaplig bok. Näe, nog tjatat om böcker...vad hade jag för mig igår då? Jo, var hos farmor på middag. Visste väl att vi skulle få den enormt goda Daimglassen. Älska. <3 På onsdag kommer pappas släktingar från Finland och farmor till oss. Dom kan ingen svenska, så vi får prata engelska med dom. Skojsigt. :)

Nu ska jag dra mig och plugga lite på idrottsprovet.

Au revoir tous les gens!

/ Sandra


P.S. Fick städningen som sommarjobb. Vilken tur...kunde inte riktigt se mig själv på ett ålderdomshem, i alla fall inte ännu. ;P haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0