Fortfarande drömyrket

Godmorgon! :)

Här är jag igen. Har inte hunnit blogga nu på ett tag för det har ju varit så himla mycket annat att göra. Tur då att N o E har hållit er uppdaterade på vad vi har haft för oss. En hel del, eller hur?
Det var jättespännande att få chansen att intervjua två så duktiga personer den här veckan. Det är faktiskt rätt krävande att intervjua någon, man måste hela tiden vara uppmärksam på vad denne säger och ha ögonkontakt större delen av samtalet. Dessutom kan det hända att tekniken strular. Vi antecknar ju inte alltid när vi intervjuar någon, utan istället spelar man in samtalet med en Md -spelare. Då får man sitta och hålla upp mikrofonen hela tiden så att det blir bra ljud sedan när man ska lyssna på intervjun. I fredags spelade plötsligt Md:n över hela intervjun typ av sig själv. Det var en himla tur att det inte var inspelningen som vi sedan ska använda oss av. N filmade ju också och det är ju det som vi ska ha med i vår informationsfilm. Om ni ska iväg och intervjua nån person någon gång...tänk då på att registrera personens svar på minst två olika sätt - ifall någonting skulle försvinna. När vi intervjuade han från Prostitutionsgruppen så filmade vi, spelade in med Md och antecknade. Man vet ju som sagt aldrig!
I alla fall så har jag nu verkligen insett hur mycket jag älskar journalistyrket. I och för sig så har jag ju velat bli det sedan jag var 13 år...men jag har ju haft mina tvivel ibland. Men just nu är det fortfarande drömyrket för mig. Jag tycker verkligen att det är så otroligt intressant att intervjua olika människor. Man får ta del av så många olika saker - tankar, berättelser, åsikter m.m
Ibland kan det t.o.m. hända att man helt ändrar sin egen inställning till någonting efter att ha fått höra en annan persons syn på saken. Det är rätt häftigt faktiskt. 

Nog tjatat om intervjuer och journalistyrket (även om jag skulle kunna babbla om det hur länge som helst), och istället över till helgens händelser. 
Igår sålde jag tidningar igen på morgonen. Blev förtjust över hur mycket jag tjänat på bara några helger. Måste fortsätta att ta syrrans runda på lördagar ett tag framöver. 
Sedan kom farmor och Jess hem. De hade varit i stan och handlat för Jess fyller ju år imorgon. - Grattis i förskott! :)
Då blev de Melodifestivalen på kvällen. Usch vad sur jag är för att Sarah Dawn Finer inte vann. Hon var ju lätt bäst! Tur att inte af Ugglas tog hem segern iaf, då var det bättre med Malena. Helt okey låt. Jag har faktiskt inte någonting emot opera, tycker det är rätt fint. Hon kan säkert platsa rätt bra i Moskva. Men jag tror Sarah skulle gjort det bättre. Älskar hennes röst.

Idag blir det bio med Ollie. :) Har längtat så efter att få se den här filmen; He's just not that into you (Dumpa honom! - heter den på svenska) Hoppas den uppfyller mina förväntningar! :)

 

På bio just nu! (Dessutom 1:a på biotoppen i USA)

Hoppas ni har en lika skön och rolig helg som jag.

Pusspuss / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0