Hemsedal

Hej!

Seg på att blogga jag vet, men det har varit så mycket annat denna veckan som måste fixas innan jag beger mig till Hemsedal. Så nu skriver jag om det jag och Sandra upplevde i Lördags.
Vi var med om en riktigt häfftig grej. Vi samlades på Gustav Adolfs Torg i Göteborg, där 100 andra befann sig. Efter lite väntan fick vi en lapp av en kvinna som beskrev hur vi skulle utföra denna slags demostration. Vi fick varsin skylt, nästan alla fick olika budskap. Jag och Sandra fick hur många våldtäkter som anmäls varje år i Göteborg. Vi gick in til Nordstan med dessa skyltar under armen. Inne i Nordstan gick vi runt som vanligt och fönstershoppade och låtsades vara en i mängden. När klockan närmar sig fyra gick alla hundra in mot mitten i nordstan och när klockan var prick 16:00 så "frös" alla och höll skyltarna högt över huvudet. Där stod vi helt blickstilla i 5 minuter. Det var även andra "statister" utan skyltar som "frös" mitt i en rörelse. Folk gick som gick förbi kollade konstigt på oss och undrade vad vi var för några... Det var också många som filmade oss när vi stod där och armarna shakade, eftersom vi stod med dem i 5 minuter ovanför huvudet. När vi sedan stått där i 5 minuter gick vi sedan helt vanligt ut ut Nordstan, med skylten under armen igen, och samlades på Gustav Adolfs Torg igen där vi lämnade tillbaka skyltarna och fick ett Lisebergskort. Häftig upplevelse.

Sandra innan vi går in i Nordstan
Jag innan vi gick in i Nordstan

Jaha, packat klart, a nästan i alla fall. Det känns bra, brukar annars packa i sista sekund, men nu såg mamma till att jag packade i tid så jag inte behöver springa runt som en höna i huset och leta efter all skidutrustning imorgonbitti. Shidding, va kul det ska bli!! Nä ska ta och bädda ner mig nu så att jag orkar gå upp i tid, måste laga mat att ha påvägen upp :)

Lycka till imon Sandra och Nathalie med intervjuerna! <3

Puss/ Edit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0