Mitt framtida yrke

Godmorgon!
Har precis avverkat ännu ett kapitel i min currently reading -book. Trodde att den skulle handla om serien Sex and the city, eftersom boken heter så, men istället så är det en form av krönikesamling där seriens karaktärer bara dyker upp ibland. De flesta av krönikorna handlar om relationer i New York och hur olika typer av människor känner sig. De är riktigt bra faktiskt, har många gånger känt igen mig i dess innehåll. Ytterligare en bok som får mig att vilja jobba som en speciell typ av journalist. På senaste tiden så har jag faktiskt insett att krönikör nog skulle vara något för mig. Tänk att få upptäcka nya saker, ta del av olika människor och intryck och skriva om detta, och allt det här som ett betalt arbete. Mm, det är något att fundera på när det gäller min framtida karriär.

Är helt sjukt i stan just nu. Rean är i full fart...och ni vet ju hur galna människor blir när det är rea. River och sliter i samma plagg, liknar nästan cat fights då man som female shopaholics klöser varandra i håret för att få det allra bästa. Sån tur är har jag själv inte blivit indragen i en sådan hysterisk kamp ännu. Jag och syrran passade oss noga när vi var i stan igår. 

Vänta bara lite...måste slå numret till Anna. Sådär, är tillbaka efter en kort liten pratstund med henne. Picknick imorgon vid sjön...låter mysigt. Det ska ju bli bra väder hela veckan. Wiihii! Stackars O som måste jobba, men jag ska pigga upp henne någon dag när hon har slutat. Hihi.

Have a sunny day! Nu ska jag gå ut och lägga mig på altanen med min bok!

Puss / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0