Riktigt bra start på sommaren; solsting och för mycket glass :)

Underbara sommar! Det finns nästan ingenting som jag inte gillar med sommaren. Jag gillar smaken av den smältande glassen, det flummiga solsting som jag ofta utsätts för i brist på vatten och att det bara är att slänga på sig några kläder och snabbt sätta upp håret för att få komma ut. Jag gillar den intensiva doften av solkräm som varar länge (så länge den luktar gott) och de små sträck som blir kvar efter flip-flopsen. Ja, jag gillar till och med det faktum att jag bränt mig lite på benen. För det är så sommaren är! :)

Det blev solande big time i alla fall dessa dagar. I måndags och igår förmiddag med Anna. Vi gjorde kycklingsallad och satte oss nere vid sjön. Dessutom köpte vi den godaste glassen ever; Ben & Jerry's. Var inte lite mätt efter det. Vi blev även utsatta för närmanden av en övervakningskamera. Den bara dök upp från ingenstans och förorsakade en massa skratt. Liksom glassen. Tror att jag blir lite knäpp av att äta för mycket glass...men det betyder inte att jag kommer att sluta med det. 
Det blev solande med Olivia vid sjön igår också. Måste komma ihåg att man verkligen måste smörja varenda cm av kroppen i dessa tider. Jag "råkade" lura med mig O upp för en lång backe när hon skulle till bussen (tror att jag var utsatt för en allvarlig form av solsting). Det slutade med att vi båda hamnade på min cykel, som blev väldigt vinglig av så mycket väskor som vi hade släpat med för picknick-mat. Sån tur var kom vi i alla fall fram i tid, typ en sekund innan bussen svängde fram runt hörnet. Ja, så kan det gå om man umgås för mycket med mig. :)

Hoppas ni alla har fått en riktigt bra start på sommaren, för det har i alla fall jag! :D

Puss & Kram / S


Kommentarer
Postat av: Anna

:) :) Men jag kan fortfarabde inte se vad jag skriver hr ;)

2009-06-25 @ 09:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0