Greken is back!

Tjooohooo! :)

Nu är jag hemma igen i tråkiga regniga Sverige. Vi landade vid halv två på natten i förrgår, halv tre grekisk tid. Och ut genom flygplansfönstret såg vi hur det öste ner. Typiskt svenskt väder...nu när man vill behålla brännan. Men gud vad härligt jag har haft det på Rhodos. 35 grader varenda dag med sol! :) Jag hängde på stranden med syrran varenda dag under de första dagarna och lyssnade till greken som melodiskt gick och ropade: Fresh doughnouts! Doughnuts, melon!
Det blev ett roligt internt skämt mellan oss! Sedan träffade vi en annan familj som var där. De kom från Frölunda. Så typiskt, när man har kommit ända till Grekland så träffar man ändå några från Sverige. Fast de var väldigt roliga människor, även om killarna var mer i mina systrars åldrar så hade vi kul. Det blev många skratt och även interna skämt här också. Som; Hur går det med handen?

Maten var mestadels grekisk och vi åt hur mycket som helst varenda dag nästan...och drack desto mer såklart. Underhållningen var också toppen! Väldigt personlig till det sätt att de som uppträdde på kvällarna hade för vana att gå ut i publiken och prata med alla människor efter showerna. Shoppingen var underbar! Mycket mycket bättre än Mallorca förra året, där det bara fanns souvenirbutiker. Vi vandrade runt i Gamla Stan i två dagar och där kände jag mig verkligen som hemma. Mest på grund av alla språk som jag fick höra; franska, spanska, italienska, tyska, holländska, danska, finska, norska, grekiska, you name it! :) Jag fick i alla fall shoppat en hel del. Ett hett tips för alla som ska åka till Grekland i sommar (däribland mina två kära kompisar i dag...ni får ha det så jättebra och hör av er när ni kommer hem!); passa på att köpa läder där. Finns hur mycket som helst! :) Dessutom har jag införskaffat en hel del nya parfymer, hade ju beställt på planet och sedan hittade jag även en på flygplatsen och i Grekland.

Jag passade på att prata mycket engelska nu på semstern. Äntligen fick jag öva mig mer på det på riktigt! :) Jag hittade en 23-årig grek på bussen...eller det var snarare han som hittade mig, när vi skulle in till staden. Han berättade att han bodde rätt nära vårt hotell...och honom snackade jag med under hela bussturen. Det var toppen! Hörde också en fransk guidad tur i Gamla Stan...då blev jag eld och lågor! :) Det var tur att vi åkte in till staden, för annars hade jag bara fått stå ut med danskar, svenskar och norskar på hotellet. Det hade inte varit så kul!

Jaa, detta var då min underbara resa till denna fantastiskt vackra grekiska ö. Här kommer lite bilder som förhoppningsvis får er att längta bort från Sverige:



Middag på kvällen          Gestikulerar vilt i Gamla Stan                               Slappar/Solar på beachen

                                   

Blött när någon dyker i poolen                         Rhooodoooos! Vill tillbaka!




Så, här är jag hemma igen!

Idag blir det förhoppningsvis Harry Potter med Ollie! :)

Puss på er / Sandra

Kommentarer
Postat av: Anna

Du verkar verkligen ha haft det toppen, topen! Haha mis U!

2009-07-24 @ 22:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0