Städdagboken - Dag 3 + 4 - Ännu en blöt dag på jobbet med argsinta vädergudar

Vem var det som igår roade sig med att plaska omkring i gummistövlar inomhus? Och vem var det som iförd i nämnda gummistövlar stod ute i det molniga vädret och leendes lekte med vattenslangen? I give you a hint; she's writing here right now. Okey, det var jag! Men sanningen var att jag faktiskt inte gjorde detta frivilligt, även om det kan låta som det. Det var alltså ännu en blöt dag på jobbet. Vilket också passar in på vädret. Idag när jag cyklade hem började det såklart att ösa ner. Vad har vädergudarna emot mig? Till och med Tor var förbannad idag. Jag vet inte varför. Han hade kanske tappat bort sin yxa för åskan började plötsligt att mullra när jag rullade in på min uppfart. Weatherbitches!

En som antagligen inte påverkas av detta är i alla fall Olivia som, om mina beräkningar är korrekta, precis landat på Kreta nu. I två veckor ska hon vara borta. Två veckor! Ja, jag ska tänka på att hon ligger på stranden och glassar när jag går och torkar av en massa ungars smutsiga möbler. Men fair is fair. Jag var ju också borta när hon städade. Nu har jag åtminstone vant mig vid mina tidiga arbetstimmar och är inte så trött när jag kommer hem. Igår tog jag mig till och med en spontanvisit till stan med systrarna och mamma. Det var längesen jag var där inne med dem. Jag hittade exempelvis en ny jättefin bikini, som jag antagligen inte kommer att få användning för denna sommar, men den ligger ju kvar i garderoben tills nästa säsong. Sedan köpte jag också ett par nya skor till hösten. Jag måste säga att det har varit en herrans massa shopping i sommar. Tur att man slipper betala för allt i alla fall!

Nu ska jag ta och spela lite gitarr och sjunga. Mer orkar jag nog inte med just nu. I förrgår trodde jag att det inte fanns någon tröttare än jag. Det visade sig vara fel. När jag på eftermiddagen satt och läste en bok med halvslutna ögon och försökte att hålla dessa öppna så hade jag tidigare på morgonen blivit jättearg på klockan som ringde strax efter fem. Men när jag kom till jobbet så dök den andre killen som sommarjobbar där inte upp förrän vid elva. Snack om sovmorgon när man egentligen ska gå upp vid fem! Idag tog han dessutom hela dagen ledig för att sova. Och så fick han tills imorgon ändrat sin arbetstid så att han kan börja en timme senare. Jaha, ja! Men jag kan ju i alla fall trösta mig med att han inte kommer att få jobba kvar nästa sommar. Inte med den sömntutevarningen! Ojdå, som jag babblar på här. Trodde inte att detta inlägg skulle bli lika långt, men det kanske bara är att inse; just nu har jag hur mycket skrivenergi som helst. Kanske ska ta och påbörja en bok. Alltså skriva en egen. Det hade säkert gått bra just nu...om jag inte hade somnat efter ett halv skrivet kapitel. Nej, just det ja. Jag är ju inte trött idag. Det är lätt att glömma när man tror att man ska vara det, men det kommer nog att ändra sig om bara några timmar. Jaja, nu ska jag inte tråka ut er mer idag.

Hoppas att vädergudarna har mer till övers för er!

Puss / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0