Städdagboken - Dag 2 - High speed både på jobbet och här

Yes, nu är det då alltså bekräftat av en överordnare på jobbet. Dammsugning är tydligen åtminstone min favorit sysselsättning just nu. Underbart att ha en sådan ny fantastisk hobby att ägna sig åt. Okej, okey, enough with the irony. Här kommer istället en kluring för er att lura lite på; Vem var det som tidigt imorse slängde sig på sin cykel med regnhuvan långt neddragen och i high speed racade iväg? Svaret kommer direkt: Jag i ett nötskal. I alla fall nuförtiden. Sådan tur var blev det bättre väder när jag slutade så jag kunde faktiskt bevilja mitt talesätt att jag faktiskt bara skulle kunna slänga mig ner i en solstol efter jobbet. Ja, upp med det positiva humöret. Försöker behålla brännan. Någon som vet svaret på varför färgen försvinner snabbast i ansiktet fastän man låter bli att skrubba bort varenda blemma som annars? 

Gud, mina inlägg börjar bli lite kröniksaktika, eller? Precis vad jag vill. Det verkar vara det perfekta journalistjobbet för mig, det tycker jag just nu i alla fall. One might change, you know. Fast vanligtvis brukar man ju hålla sig till ett ämne om dagen, men den regeln behöver ju inte gälla här. Jag har så mycket att skriva om just nu. Jag vet inte var jag får min inspiration ifrån. Egentligen är det ju inget särskilt med ett sommarjobb, men som alla journalister och författare vet så kan man ju gräva upp en fantastisk historia bara man kan konsten att leka med orden. Kanske är det det att när jag går i skolan så skriver jag tillräckligt, men nu på sommarlovet behöver jag någonstans förutom min personliga dagbok att bli av med all skrivenergi. Jag märker det nu. Fingrarna bara knapprar på av sig själva. Kan ni se det framför er? Flyger över tangentbordet. Formar bokstäver, ord och meningar på skärmen. There, you've got your picture. Förlåt att jag blandar in engelska när jag skriver, men jag kan helt enkelt inte låta bli. Det blir så när jag söndermatas med det på grund av alla böcker jag läser och alla tv-program jag ser på. Men det är ju en bra sak. Vad jag ser framemot höstens engelskakurs. Förlåt igen, ska inte börja prata om s-ordet redan. Det är way too soon för att börja med det. Här kommer lite nya boktips istället, det var ju ett tag sedan:

I en annan del av Bromma - Martina Haag (Underbara Haag skriver fortfarande roligt, men förvånar med lite spänning i denna bok. Ta med den på semestern och läs på stranden. Det gjorde jag och den var utläst på nolltid!)

The last time they met - Anita Shreve (Precis när man börjar tycka att den är tråkig ändrar sig kapitlerna och för att inte tala om den helt nya vinkeln på slutet. Aldrig varit med om en sådan bok.)

Little women - Louisa May Alcott (Mysig klassiker för en regning dag att gotta sig i. Trodde att det skulle vara svår engelska eftersom den är skriven på den senare delen av 1800-talet, men det gick riktigt bra att förstå och om ni inte har lust att försöka så läs den på svenska istället.)

Sushi for beginners - Marian Keyes (Bok som varar länge. Praktisk pocketbok som man lätt kan ta med överallt - bussen, farmor, resan, it's up to you! Den roar dig var du än befinner dig.)   

Yisses vad långa alla mina inlägg blir. Jag skyller på mitt skrivflöde. Nu är det nog dock dags att runda av denna dags händelser här. Bara några timmar kvar ju tills jag måste gå upp igen. Så alla ni som fortfarand är lediga; Njut av det, fuskisar! Och till alla oss work-hard-asses; Tänk på lönen!

Au revoir / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0