Mulet väder...what?! + Del 4 av ni vet vad

Jasså, då ser det vanliga svenska vädret ut att komma tillbaka. Och jag som hade börjat vänja mig vid detta härliga sommarväder. I alla fall så har jag kunnat ta tillvara på alla de fina och underbara dagarna under dessa två veckor. Käkat glass mer än en gång per dag, det vill jag lova. Lejonet & Björnen är verkligen att rekommendera, Jag och Olivia tog oss en promenad dit igår. Jag blev förvånad över hur nära henne det låg. Aja, någon gång måste man ju lära sig vad allt ligger i Göteborg. Det var rätt skönt med lite mulet väder då vi låg oss småpratade på en filt i en park, men nu börjar jag ärligt talat redan sakna solen. Tur att det bara är en vecka och två dagar kvar tills jag åker. Wihiii! :)

Blev rädd att amerikanarna hade åkt i fredags...but they are still here. Och pappa pratade med mamman i familjen, som är svensk (fast hon har en väldigt amerikansk accent när hon pratar, men vem har inte det? ;P Jag i alla fall, hehe). De var på bröllop i lördags. Tänkte väl att de skulle göra någonting då det var USA:s nationaldag. :) När de kom hem en kväll så stod jag och lyssnade i fönstret på vad som pågick där nere...of course.

I knew it was you
! skrattade en av killarna.
I am here
! skrek den andre.
Schhh
! ropade pappan.
Can we watch tv
? sa en av killarna (tror att han heter Collin).
No. No tv, no playstation. But you can read, but first you've got to take a shower, s
a pappan.
But mum said we could watch tv, sa Collin.
Really, mum said that? frågade pappan.  

Så roar jag mig på kvällarna. :) Just det, glömde säga. Mamman i familjen berättade för min pappa att de kommer från Kalifornien. När jag fick höra det så utbrast jag; KALIFORNIEN?! WOW! hahaha.

Lotta på Liseberg med Nathalie ikväll....om det inte regnar vill säga.

Puss på er / S, som aldrig slutar tjata om sin nya grannfamilj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0