Följetong: Vad amerikanarna har för sig - Del 2

Oh my gosh! (Vanligt uttryck om man kommer från Amerika.)
Igår gissade jag och Jess att våra tillfälliga grannar hade dragit till antingen Liseberg eller stranden. Vi såg då inte så mycket av dem, men man hör dem direkt när de har kommit hem. Klockan 11 på kvällen högg de in på en jättestor jordgubbstårta. Jajamensan, här är det stoora grejer som gäller för människorna som kommer bortom Atlanten. Pappa skämtade och sa att vi skulle ha barbecue för dem och att de då plötsligt skulle utbrista; Men var är de stora hamburgarna? De här är ju jättesmå! 

Ni kanske undrar hur jag får all inside-information från andra sidan i deras tillfälliga hus. Övervakningskamera? Nepp. Kikare? Nähej. Egna ögon? Till viss del. Men jag står faktiskt inte bara utanför deras fönster och glor in...lägg märke till ordet bara. Nejdå, jag träffade Ollie igår också. Vi vågade oss i sjön och badade en stund. Riktigt härligt faktiskt. Sedan åt vi middag och paj hemma hos mig. :)

Snart ska jag iväg till bibblan och låna en ljudbok på engelska. Frågan är varför jag behöver det när vi har våra kära nya grannar här denna veckan. Men ändå. Sedan blir det mini-golf. :)

Take care!

Puss / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0