Städdagboken - Dag 1 - Min nya talang

Min nyfunna talang: dammsugning. Första dan på jobbet idag. Fick höra att jag var duktig på att dammsuga. Nämen, tack, tänkte jag. Kul att höra att man är duktig på något när det gäller städning. Jag vet nämligen någon som inte håller med där. Uhumm....min mamma. Alla städare frågade ganska ofta om jag tyckte att det var jobbigt. Nej, sa jag. Jag gillar ju att röra på mig. Så överlag var det en riktigt lyckad första dag på sommarjobbet. Får se vad jag säger om det sista veckan. Jag tror nämligen att jag aldrig har varit så noggrann med att putsa bort fläckar i hela mitt liv . Men jag vill ju få chansen att jobba där nästa år också. För nu är det grönt! Ja, nu lyser traffikljusen grönt! Tummen upp! Båda mina föräldrar håller med om att det är okej att jag åker iväg nästa höst till Frankrike för att studera en fransk kurs där. Förmodligen hade jag säkert funnit ett sätt att fara tvärs över Europa utan deras tillåtelse ändå, för let's face it, jag är ju faktiskt vuxen då. Men det känns skönt att ha deras stöd när man ska bege sig bort i tre månader. Ja, för vad man än säger i min ålder så är man ändå inte tillräckligt erfaren och kanske inte tillräckligt modig heller, för att bara åka iväg sådär utan stöd från någon som har varit vuxen betydligt längre än man själv. Men nu känns det då otroligt bra. Något jag ser framemot så himla mycket. Men först har man ju sista året i gymnasiet kvar att tampas med. 

Ja, det märks verkligen att man håller på att växa upp. Inte minst märks det på alla djupa samtalsämnen som nu på något mystiskt sätt verkar söka upp mig. Jag och O kom in på en massa underliga saker, jag tänker inte dra upp alla här, när vi satt och pratade i flera timmar igår. Efter ett tag blev det mörkare och mörkare ämnen...blev nästan lite rädd, inte minst för mig själv. Visste inte att jag tänkte på sådana saker ibland. Kanske gör jag inte det heller, tankarna bara forslas ur mig utan att jag vet att de ens existerat i min hjärna från första början. Men ibland är det ju faktiskt bra att bara släppa ut allt. Att ha någon att säga allt detta skumma till är en av de bästa sakerna som finns. Det är ju därför man har vänner också. Vad skulle jag göra utan dig, O? Vi har kommit varandra så himla nära efter denna sommaren. Det känns så roligt. :) <3

Okey, nog med alla djupa ämnen. Vad händer idag, people, då? Själv tänker jag misströsta i detta höstväder med en bok i handen i soffan. Mysigt ändå, don't you think? 

Ha det så bra ni kan, you know, because of the weather. 

Puss / S 

Kommentarer
Postat av: olivia

känns otroligt kul att vi lärt känna varandra så bra <3 :)

2009-07-27 @ 15:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0