Vitaminer? Fetter? Hjälp..

Hej alla fina människor!
Vad var det jag skulle skriva nu igen då?.. Detta minne! Blir så trött på det. Det är seriöst något fel på det eftersom nästan alla reagerar på det. Kan det bero på att jag blivit vegetarian och inte får i mig något som hjärnan behöver? Letar grejer nu.. Läskigt alltså. Speciellt det som hände på julafton, och efter det har minnet bara försämrats. I'm growing old!

Det har varit en braa dag om jag får säga det själv ^^ Nathalie är glad. To be honest.
Suttit på Condeco i runt tre timmar. Väldigt trevligt :)

Ska ta och sova ordentligt nu sista dagen på lovet! Börjar på torsdag igen.. Inget att se fram emot precis! Jaja vad gör man? Tar dagen som den kommer.. Dessutom är Kick offen (dansläger) frånochmed torsdag. Träna 4-7 timmar om dagen!? Hjälp.

Gonatt och ta vara på sista tiden av lovet! Puss/N

Kommentarer
Postat av: Cicci

Några tips för en glad hjärna:



1. Hjärnan behöver frukost, det kickar igång tänkandet och gör att din kreativitet har chans att vara på topp, samt du får lättare att lära dig.

2. Ät fet fisk två gånger i veckan, men ät även andra nyttiga fetter som finns i t ex rapsolja eller valnötter.

3. Ät frukt, grönsaker och bär som innehåller antioxidanter som skyddar hjärnans celler.

4. Bjud hjärnan på ca 50 gram glukos varje dag, t ex pasta.

5. Är protein som ger hjärnan serotonin och kraft att tänka konstruktivt, varför inte testa tofu?

6. Gå ut och gå, dagsljus hjälper bildandet av D-vitamin, och rörelse gör att det bildas fler hjärnceller.







Alltså, jag har sökt lite på det. Men det är inga brister av någonting som leder till att minnet försämras....

2009-01-06 @ 22:44:08
URL: http://lifeofcicci.blogg.se/
Postat av: Malin

Omega 3 eller hur va det ? (A) xD

2009-01-06 @ 22:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0