Värt att fundera på..

Borde man leva mer i nuet, istället för i väntan på det som komma ska och det som hände då?
Hela tiden tänker jag: Åh, jag längtar tills då och då! Jag vill att dagen ska vara över, den är så seg..
Jag tänker: Tänk om jag inte varit på det viset och inte gjort så. Tänk om jag inte valt just den vägen.. Tänk om.
Är det i såna tider som livet bara passerar utan att man tar vara på de små stunderna som betyder mest?
Missar jag något härligt och roligt genom att stressa runt, längta och ångra?

En vecka går så fort. Det är måndag och jag tänker: Kan det inte va fredag snart?.. Jag tänker inte på det faktum att jag få tillbringa de vardagarna med människor jag älskar. Jag träffar dom varje dag i skolan.
Jag tänkte på det idag. Jag älskar våra små egna sjuka diskussioner, skämt, upprörda argument osv. Jag känner ibland att jag kanske gjorde fel som valde It/Media. (Ganska ofta). Men tänk om.. Annars hade jag aldrig varit den jag är idag. Då hade jag inte känt dom som betyder så extremt mycket för mig nu. Som jag inte skulle klara mig utan. Så på ett sätt är jag glad och tacksam över mitt val.

Jag har även funderat på idag om jag vågar släppa det som varit och gå vidare. Kan jag bara glömma? Kan människor som betytt allt förvandlas till inget? Vågar jag utsätta mig för det igen? Att bli sårad.
Men sen tänkte jag.. Ska jag leva i "dået" för alltid? Ska jag isolera mig och hoppas på det bästa? Nej. Man borde leva mer i nuet.

 /N

Kommentarer
Postat av: Cicci

Det ligger faktiskt något i att man ska leva varje dag som om det var den sista!

2009-01-15 @ 21:24:20
URL: http://lifeofcicci.blogg.se/
Postat av: Jennie

haha, förstår vad du menade när vi skrev ungefär samma saker.

2009-01-18 @ 12:16:50
URL: http://jenniebus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0