För att fortsätta..

Tänkte fortsätta på mitt inlägg om att man ska leva i nuet.
Jag har fått en del kommentarer och reaktioner på det jag skrev. De flesta påstår att det är bra skrivet och att det stämmer. Men det finns en del att tänka på!

Jag måste reagera på en kommentar om att man borde leva varje dag som om den vore den sista. Det skulle inte jag vilja påstå vara en så bra idé egentligen. Hur skulle det se ut? Om morgondagen hade varit min sista så hade jag lätt skolkat, åkt till Afrika och tagit med alla mina kära vänner och min familj. Eller om denna dagen varit min sista, så hade jag absolut inte spenderat den med att damma en massa skrivbord på en bank!
Man måste ändå tänka framåt lite grann med.. Varje dag är inte som en dans (^^). Jag menade mer att man ska uppskatta det fina under dagen, även om det är lite. Jag menade även att man inte bara ska tänka på framtiden, utan få roa sig ibland även i nuet.

En annan kommentar var: Men om nuet inte är något bra alls då?.. Det är det som gör det så svårt att uppskatta dagen som den är. Är det mesta svart och totalkasst eller snurrigt, så blir det svårt att hitta något vackert. I sådana stunder är det bra att leva i framtiden. Ha något att se fram emot! Det behöver t.ex. jag just nu.. Hittar inte riktigt det vackra i nuet. Speciellt inte när så många av mina vänner också känner så just nu. Vi får hitta och längta tsm! Vad har man inte vänner till?


Puss/N


Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag menade inte att man ska leva dagen som om det vore den sista, det jag menade är att det ligger något i det.

Alltså att man inte kan gå och vänta på att bli lycklig...

2009-01-18 @ 19:10:59
URL: http://lifeofcicci.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag saknar dig Nathalie. Vi hittar nog det fina ska du se. :)

2009-01-19 @ 18:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0