Jag har väl stängt av mobilen? - 'Pling' - Du har en ny låt på gång!

När jag har en ny låt på gång så brinner det i knutarna. (Okey, det gör det INTE, tyckte bara att det uttrycket lät lite kul....men jag borde faktiskt använda mer sådana uttryck, eller vad säger ni?)
I alla fall, när jag har en ny låt på gång så sätter jag mig ned och tar fram gitarren. Med penna och papper framför mig så hörs det plötsligt 'pling' i mitt huvud. Det är som om en röst från en högtalare ropar ut högt och tydligt i mitt huvud: 'PLING' - Du har en ny låt på gång! (Okey, det där lät mer som en telefonsvarare -'pling' - du har tre nya meddelande, typ)
Jaa, men så är det. Och när jag väl har kommit igång med en ny låt så kan jag inte sluta...och då är det bara att sätta ackord till och 'bam' en ny låt à la Sandra är plötsligt gjord! (Ifall ni undrar vad det där 'bam' var för något så vet jag inte. Varför håller jag på med en massa ljudeffekter? Det är seriöst något fel på mig. Ena dagen så kan jag inte sluta tänka högt, och nästa dag ska jag inte bara tänka högt utan också dra till med lite klatchigare saker - ljudeffekter!)

Såg ni på Debatt igår nu då? Upptäckte just att jag såg väldigt arg ut i slutet av programmet...undrar varför. Kom inte riktigt ihåg vad jag tänkte då, men det jag däremot minns är vilken replik jag satt och malde om och om igen i början av programmet. Jag har väl stängt av mobilen? Jag har väl stängt av mobilen? Tänk om min mobil ringer mitt i sändningen? Jag har väl stängt av mobilen? Lyckligtvis hade jag stängt av mobilen.

Nu ska jag ta och läsa lite i min bok - Watermelon, skriven av Marian Keyes. (Obs! Glöm inte att bokrean börjar på tisdag!) Ni får ha en underbar helg så hörs vi snart igen!

Pussar/Kisses/ Bisous

// S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0