Oscarsgalan

Har någon svimmit här uppe förut, för jag tror att jag kan vara den första som kommer att göra det.

- Det sa Penélope Cruz igår när hon vann sitt pris. Jag pratar förstås om Oscarsgalan. Var det någon som var uppe och såg hela den? Näe, tänkte väl inte det. Då skulle ni inte vara vakna nu, eftersom den slutade vid 6-tiden på morgonen. Eller förresten så är ni kanske vakna, ni kanske inte har lagt er än. ;P
I alla fall så spelade jag in större delen av galan...ville ju inte missa alla kändisar med sina vackra kläder på sig.
Jag tittar faktiskt lite på den nu. På röda mattan såg man bland andra: Sarah Jessica Parker, Miley Cyrus, Zac Efron och Vanessa Hudgens, Beyoncé, Brad Pitt och Angelina Jolie och Kate Winslet.

Och gissa vem som hoppade högt i soffan och skrattade hyseriskt glatt när det visade sig att Jennifer Aniston var en av dem som presenterade de nominerade i två olika grupper: Bästa animerade film och Bästa animerade kortfilm. Hon var jätteduktig och såg så lugn ut, det skulle jag aldrig klara av. Dessutom hade hon en väldigt vacker klänning på sig. Tyvärr finns det inga bilder på den som jag kan visa än.

Jag blev också väldigt förvånad när jag såg Kate Winslet på röda mattan. Jag hade läst en hel del att hon har fobi för att gå på röda matten, men hon såg ju också fullkomligt lugn ut. Dessutom fick hon ju prata lite då också...helt lugn!

Edward - vampyren från Twilight var också med och presenterade. I have to become a vampire to find a woman in a red dress. - sa han, med (vad heter tjejen från Mamma Mia nu igen då?) jaa iaf hon, den yngre - inte Meryl Streep, bredvid sig i en röd vacker klänning.

Oojdå, hinner inte blogga mer om Oscarsgalan nu. Kolla på sammanfattningen på tv, så får ni själva uppleva denna magiska gala. Någon gång i framtiden ska jag banne mig bege mig till Hollywood och uppleva den live. Det lovar jag mig själv här och nu...någon som hänger på? :)

Pussar på er / S

P.S. Önska mig lycka till! - Jag ska ha min danslektion på idrotten idag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0