Boktips

Godmorgon! ;)
Idag har vi vår härliga sovmorgon...men vi slutar ju dock klockan 5 så.
Igår träffade jag Ollie igen, var trevligt att äntligen få se henne. På lördag blir det Desperate Housewives -dag hemma hos mig. Ser verkligen fram emot det....men ännu mer gör nog O det, eftersom en av hennes dvd-skivor inte fungerar hemma hos henne, men hos mig.

I helgen läste jag ut Marley and Me. Helt sjukt att man kan älska en cirka 300 sidor lång bok om en jobbig hund. Men gud vad jag tyckte om den boken. Den var såå rolig, och ledsam i slutet. När jag flyttar hemifrån ska jag definitivt skaffa en Labrador...då behöver jag aldrig vara ensam. :)

Det var längesen jag tipsade om några böcker nu...så då tänkte jag att det var dags igen....innan jag drar mig till bussen. Jag har ju börjat läsa typ alla böcker på engelska nu, värsta kul faktiskt. Men iaf, först måste ni läsa Marley and Me...och sedan Twilight-böckerna. Men det vet ni väl redan...för det har ju blivit en sådan hysteri om dem nu. :)

Här är några andra bra böcker jag rekommenderar (både på svenska och engelska):

Tusen strålande solar - Khaled Hosseini (en bok som man har mycket lärdom av, då man får ta del av vad som verkligen hände under Sovjetunionens styre innan 1991)

Helt övergiven - Penny Vincenzi (perfekt att ha med sig om man ska på semester, då man kan ligga och sträck-läsa denna bok vid poolen...en bok som varar länge)

Avalon High - Meg Cabot (lyssna på denna som ljudbok, man kan inte annat än att älska tjejens amerikanska)

Escape - Kate Cann (perfekt att läsa innan man går och lägger sig varje kväll...man får verkligen en inblick hur det är att komma till ett helt annat land och jobba som au-pair där)

Så, hoppas ni fick lite nya boktips! Nu måste jag sticka till bussen!

Puss & Kram / S

Kommentarer
Postat av: olli

längtar till lördag :)

2009-02-16 @ 18:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0