Liten vs. Stor

E det så här när man e kär när man e liten, hur ska det bli när man blir kär när man e stor?

Ser framför mig några barn i 5an som stod på scenen i skolan när det var Melodifestivalen där för många år sedan. Färgglada kläder. En tjej som sjöng den låten. Det var fint minns jag. Men vadå kär? Varför skulle det förändras när man blev äldre? Det var väl bara att tycka att nån i klassen var lite söt liksom och säga att han, han eller han e jag nog kär i. Varför skulle det förändras?

På ett sätt var väl det mesta mycket enklare när man var barn, men allt var ju inte frid och fröjd då heller. Det är bara att titta på barn idag. De kan vara så elaka mot varandra.. Men samtidigt så var det som en helt annan värld, ett helt annat liv jämfört med det man har senare i livet. Antar att det förändras flera gånger iofs.. Vissa önskar att de vore barn igen och det har väl jag också gjort ibland. Men inte längre. Inte alls.



Puss /N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0