Bygg ingen mur. Var inte dum.

En blick, ett leende. Du irriterar mig.
En komplimang. Du känner mig inte!

Du kan gulla hur mycket du vill. Jag bryr mig inte, jag blir irriterad.
Borde man bli glad? Jag antar det. Men du ser ju bara ett skal om du inte känner mig. Hur kan du då veta?
Du säger hej. Jag säger Dra åt helvete.

Bygger man upp en mur för att skydda sig själv? Från vaddå?
Som en klok vän en gång sa till mig: "För att kunna älska måste man kunna sörja."
En idiot sa en gång till mig: "Går det åt helvete så är det bara att dricka bort smärtan, det gjorde jag." Du är ett sånt pucko.

Men vad gör man då om allt går åt helvete? Är det så folk tänker?.. Att en flaska kan rädda en i värsta fall. Men det hjälper inte. Det gör det fan inte.

Man bygger upp en mur för att förebygga. Då behövs ju ingen flaska i världen.
Men då gömmer man sig för sig själv med. Om man stänger in sig i sin bubbla och stänger alla ute.. Vem är man då? Ingen. Hur lycklig är man då?

Jag tvingar mig själv: säg inte dra åt helvete. Smart? Jag vet inte. Hope so. Men vem vill bo i en bubbla?

Mitt råd: Nytt år, hoppa ur bubblan!


Be strong. And listen to this

Puss /N 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0