Städdagboken - Dag 7 & 8 - Spökhistorier och otäcka fläktar

Sådär ja, då var halva jobbperioden avklarad! Jag känner mig riktigt hemmastadd nu och trivs verkligen med dem jag arbetar med. Igår när jag stod och väntade på att vattnet skulle bli klart då jag skulle moppa golvet dök ett blont huvud upp i entrén och med glädje insåg jag att det var min förra lärare. Det var verkligen kul att träffa henne igen! Nästa vecka kommer ju alla andra lärare också tillbaka till skolan. Liite pinsamt kanske att jag går där och städar framför deras fötter då. Fast det är ju samtidigt roligt att träffa på en massa gamla bekanta ansikten. Men det är ju inte säkert att jag kommer att vara på min gamla skola hela nästa vecka, jag blir ju tilldelad olika uppgifter även på förskolorna i närheten. Idag har jag varit på två olika ställen utöver skolan. Och ja, det flyter på. Sakta, men säkert blir det rent och fint lagom till höstterminen sätter fart.

Igår satt vi tre stycken på frukostrasten och skrämde upp varandra med kusliga historier som vi själva, eller andra som vi känner, har varit med om. Det var rätt skoj, men jag förväntade mig halvt att det skulle rulla in ett otäckt åskväder så som vi höll på. Eller att jag faktiskt också skulle höra någon på skolans vind. Jag trodde att det var någon som kom in genom dörren när fläkten satte igång. Till mitt försvar låter den väldigt högt och läskigt så jag hoppade till ordentligt. Lotta som jag jobbar med fick sig ett gott skratt! 

Idag ska jag iväg med mamma in till stan. Äntligen ska jag få köpa det som jag längtat efter, resten av pengarna går ju som sagt till Frankrike nästa år. Yiii. Men först ska jag nog ta och ringa N och höra hur hon har det.

Puss / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0