Fjäskis/Ljudboksnörd

Bara två dagar kvar på jobbet nu. Visst känns det skönt, men samtidigt är det ju faktiskt så att skolan då sätter igång efter det. Men det har varit roligt att få sommarjobba på städ. Många roliga och trevliga människor som delgett mig sina intressanta livshistorier och erfarenheter. Fem bra punkter med mitt jobb är dessa:
* Trevliga arbetskamrater
* Nära till arbetsplatsen - ca 5 min med cykeln
* Bra att sluta så tidigt
* Mycket motion - vilket jag gillar
* Tid att checka min gamla skola och träffa alla gamla lärare

Dåliga saker med mitt jobb:
* Lite segt att gå upp så tidigt på morgonen

Ni ser, det positiva väger över och det är därför jag så gärna vill komma tillbaka nästa sommar och jobba fler veckor då. Ja, det och att lönen då kommer att vara super!

Idag måste jag sätta fart och baka min fjäskkaka. Tydligen har alla som har sommarjobbat hos städ varit duktiga och bakat något inför sista dan. Och jag vill ju inte vara sämre. Kladdkaka...funkar väl alltid? Efter denna måttligt ansträngande handling ska jag sätta mig ute på altanen och lyssna på min nya ljudbok.

Puss / S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0