Lite hälsosammare

Har precis kommit hem från skolan. Ännu en vecka till ända. Har på någon fransk serie i bakgrunden...tänkte att jag skulle öva lite inför imorgon. Ska hem till Amina då, blir trevligt. :) Nu ska jag snart iväg och hämta lillsyrran. Ser faktiskt fram emot en lugn fredagseftermiddag i solskenet på altanen, med en bra bok att läsa...och antagligen en nioåring som vill göra någonting annat också. Igår när jag var ute och sprang på kvällen så slog det mig vilken träningsyra som har drabbat oss. Överallt såg jag människor som gick stavgång, det nya promenadsättet - powerwalk, rastade hunden, joggade precis som jag eller var på väg till fotbollsträningen/gymmet/friskis m.m m.m
Tänk vad underbart att människor äntligen har kommit på hur mycket glädje man har av att röra på sig! Jag mår jättebra efter en joggingrunda. Det är så härligt att ställa sig i duschen och sedan proppa i sig en massa nyttiga saker - som tillexempel frukt. Då känner man sig verkligen fräsch och hälsosam! Jag blir så glad att se att även en massa andra människor har börjat tänka på att leva lite hälsosammare. Såg på nyheterna för någon vecka sedan att medellivslängden har ökat i Sverige och det beror främst på att vi rör oss mer - även äldre människor går och tränar på friskis. Det är ju underbart! Go sporty Sweden!

Näpp, nu måste jag gå och hämta syrran. Ha en underbar helg!

Puss / S

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter mysigt, men vad sjutton jag var också ute och sprang igår! ;) Vi måste springa tillsammans någon gång tycker jag! :) Puss o kram <3

2009-04-17 @ 15:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0