Vi är inte Svenska Mästare, men snart så..

Hej och förlåt att det dröjt så länge med inlägg från mig. Men jag har faktiskt haft ett liv det senaste. Nej förlåt (igen). Man kan faktiskt blogga även om man har ett liv. Nu har det bara varit så att jag inte haft tid.

Igår var det ju nämnligen SM nere i Helsingborg. Dock var inte vi i C-klass inräknade i själva SM, utan det var bara en vanlig stor tävling för oss. Det var en lång men helt underbar dag! Alla dansskolans tävlande par åkte med buss från stan vid 8 tiden på morgonen. Tog nästan tre timmar att komma ner dit.. Men tiden flög förbi, eftersom jag satt och snackade och flummade med Marielle hela vägen. :) Så go tjej. Det var länge sen jag skrattade så jag fick ont i magen så många gånger på en dag! Japp, nu vet man det oxå: att vi har samma sjuka humor. ^^

Tänk känslan: SM. Hundratals dansare på golvet vid invigningen. Orkester och dansare till dom. Nationalsången. Applåder. Underbart.
Vi skulle tyvärr inte dansa förän vid halv fem typ, så det blev en lång väntan tills dess. Då var det Semifinal med sammanlagt 11 par. Jag tänkte innan; Nej nu sjutton ska vi göra det här bra och ha kul!
Och det var precis så det blev. Det gick asbra! Nöjda och med riktigt bra poäng gick vi vidare till finalen tsm med fem andra par. Sen gick det tyvärr inte lika bra i finalen.. Vi sabbade en av de tre danserna ganska regält. Ett fel= flera fel följer på det. Men vi slutade 5a iaf och det är vi båda asnöjda med :D

Jag kände mig lycklig där asså. Jag älskar att dansa. Älskar att tävla (speciellt när det går bra). Dessutom kom jag och min partner bra överäns och peppade varandra. Men framförallt så fick jag många nya vänner. Sån stämning i gruppen!
Jösses, aldrig vart me om nåt liknande. Sån vänlighet, omtanke, stöttning, kärlek. Man kan sätta sig bredvid vem som helst, oavsett kön eller ålder. Det är som världens naturligaste grej att snacka och krama om alla. N glad. Så glad.
Speciell kärlek till Marielle, Diana, Julia, Niklas, Simon, Angelica, Rebecka och Fabian. <3 Ett gott stöd igår och fina människor.

Puss/N

Kommentarer
Postat av: S

Grattis, gumman! ;D Välförtjänt glädje!! <33

2008-10-19 @ 16:12:54
Postat av: Jennie

Och i den världen vill jag komma in, men det känns som det aldrig kommer att hända :(

2008-10-20 @ 20:41:23
URL: http://jenniebus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0