Bland lövens eviga ringdans

Det har gått så otroligt snabbt nu det senaste. Det känns som om det var sommarlov igår, men ändå inte. Hösten har kommit, och än så länge har den blivit precis som jag tänkt mig. Långa promenader med skinnhandskarna och kappan på i höstblåsten. Myskvällar framför Tv:n med popcornskålen i famnen. Tjocka, spännande böcker att krypa upp i fåtöljen med under lampans varma sken, medan mörkret sakta kryper på utanför fönstret. Stora regndroppar som knapprar på fönsterrutan, medan de färgglada löven dansar omkring i sin eviga ringdans. Hur kan man inte annat än att älska det? Jag har kommit att avguda hösten de senaste åren, men när jag var mindre längtade jag bara efter vintern. Den regniga årstiden var bara en mellantid då, som enligt mig försökte hålla igen på det som sedan skulle komma. Snöbollskrig, pulka-åkning och julafton. Pepparkakor, advent och min födelsedag. Varför genomlida tråkiga, regniga hösten när man istället kunde få allt detta roliga med en gång? Ja, när jag var mindre hade jag inte lärt mig att uppskatta höstens små guldkorn...

Ett utdrag ur en låt som har kommit att betyda mycket för mig under denna underbart mysiga årstid:

Desperado, why don't you come to your senses?
You been out ridin'  fences for so long now.
Oh, you're a hard one, I know that you got your reasons,
these things that are pleasin' you can hurt you somehow.

Snälla, kolla in dessa trailers!!! Ni kommer att älska dem!
Boken/filmen som jag har tjatat om så länge; Twilight!!!!!!

Twilight teaser trailer OFFICIAL HD

Twilight Official Trailer

Blåser iväg en kyss åt er alla!

// Sandra

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha. Nyss visste jag precis vad jag skulle skriva, men nu glömde jag bara allting...

haha onödig information... jaja

puss o kram

2008-10-19 @ 17:55:38
Postat av: S

Haha, nej då! ;P Dina kommentarer är aldrig onödiga, gumman! <33

2008-10-20 @ 11:50:04
Postat av: KelocC

Godmorgon, sovit gott? :)

2008-10-20 @ 11:53:18
URL: http://kelocc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0