lärare är en egen art

Man kämpar. Man sliter en hel dag. En hel dag utan vila, för att lyckas. Eller rättare sagt för att misslyckas..

Jag har verkligen dragit mitt eget hår denna veckan för att göra en bra artikel och ta bra bilder till vår tidning. Jag satt hela (poängtera hela) dagen igår. Skippade tillochmed träningen. Blev nöjd med både bilder och text.
Åkte till skolan en timme tidigare än vi började för att göra klart det sista. DÅ förändras bilderna när jag sätter in USBt i skolans dator och öppnar skolans Photo Shop! De blir överfärgade, typ röda och blåa. Jättekontraster m.m. Förstörda!
Gick inge vidare o reparera....
SEN kommer Edit med faktan: "Det står i häftet vi fick igår eftermiddag att man inte får göra ett personporträtt". JAG HAR GJORT ETT JÄVLA PERSONPORTRÄTT! Dom sa inte att man inte fick det! (förän i jättetexten sent igår).
Igår och idag har jag bara velat begrava mig själv i ett mörkt rum och stanna där tills allt är över. Vill bara gråta.

Gårdagen = Lyckad: 1. Låste in nycklarna i skåpet -> Fick bryta upp det med en jätte"sax". 
                                   2. Lämnade då USBt och häftet med alla scheman och uppgifter på ett bord. Insåg när jag 
                                       kom hem att det var borta. -> Tillbaks till skolan. Ingen lärare där, bara massa småungar som 
                                       lekte med en papperskorg (?). Mina grejer var borta...
                                   3. Iochmed detta missade jag träningen. Dumt innan tävlingen på lördag. Hann inte med spanska
                                       läxan, ringa simon, ringa fille, ringa pappa.

Gonatt. Jag orkar inte mer. Hatar allt o alla. Nej men en del. :P /N

Kommentarer
Postat av: Jennie

Oh, you poor thing :(

2008-11-07 @ 13:37:29
URL: http://jenniebus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0