Tack för lånet?

Här sitter jag i skolan och har precis ändrat lite på mitt utkast till artikeln. Nu har jag precis 3000 tecken! Visste inte att det gick att få en text så exakt. Men nu är jag i alla fall nöjd, får dock hoppas att jag hittar lite mer folk som har lust att läsa den och hjälpa mig att få den ännu bättre!

Varenda kväll nu innan jag har somnat, så har jag funderat på en liten dikt, typ, som jag bara måste skriva ner någonstans. Och vad passar då bättre än här?!

Ska jag skriva 'Tack för lånet'?
Bara lämna en lapp utanför din dörr
En lätt knackning
Och sedan gå min väg

Frågade du om jag kunde ses?
Frågade du om jag var ledig?
Du måste sluta ta människor förgivet
Särskilt dina kompisar
Vi finns här ett kort tag
Och sedan kanske vi går

Tack för lånet av boken
Den var jättebra,
Och fick mig på gott humör
Men jag hade blivit ännu gladare
Ifall du kommit för att träffa mig...

Pusspuss på er // Your dear writer, Sandra

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du gjort dikten själv?

2008-11-04 @ 12:35:11
Postat av: Anna

Bra dikt.. undra om jag inte till och med kan gissa vad den handlar om... <3

2008-11-04 @ 15:26:21
Postat av: Sandra

Jajamensan, har skrivit den själv...

2008-11-04 @ 15:55:54
Postat av: olli

bra dikt, men synd att du ens ska behöva skriva den <3

2008-11-04 @ 19:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0