Fight for what?

Kanske får man skylla sig själv. Vad man än gör. Är du i en stor folkmassa, förstår du la att mobilen kan bli stulen? Dricker du dig full, förstår du la att du kan strula me folk du inte borde? Klär du dig utmanande, förstår du väl att du kan bli våldtagen?

Det verkar som att det är så nuförtiden. Visst väljer man sin egen väg att gå. Man tar sina egna personliga val i livet, stora som små. Men ska man alltid få skylla sig själv? Jag tycker det är sjukt.

Varför ska man då kämpa och bry sig, när saker ändå blir fel tillslut?
Man gör så mycket dumt i livet, inte minst jag. Man borde lära sig, varför är man så trög?
Livet går hela tiden ut på att prioritera. Jag hatar det. Som om jag skulle tvingas att välja vem eller vad som är viktigast. Den eller det jag inte väljer uttrycker det som "Skyll dig själv". Jag undrar Hur många ggr jag ska behöva höra det.. Människor är själviska varelser.

Idag insåg jag att jag antagligen prioriterat fel igen. Jag pluggar, jag gör det som fan. Har såna krav. Men resultatet av det har blivit bra:) Varför är jag då inte glad över det? Insåg det idag. Det gjorde ont att se. Jag får väl skylla mig själv.
Poängtera att det första jag skrev bara är allmäna exempel!

Låttips: The Cardigans - Don't blame your daughter. Kan inte sluta lyssna på den just nu..

Några djupa ord, menmen. Sov sött! /N

Kommentarer
Postat av: Fille

De ligger mycket i det resonemang, bra uttryckt^^

2008-05-31 @ 15:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0