Västbacken - I'm back

Hej allihopa!

Förlåt för att jag inte bloggat på ett tag nu, men jag lovar att skärpa mig!

Förra helgen var jag bortrest tillsammans med min kompis Malin, samt 6 andra av hennes kompisar. Vi var uppe vid Malins sommarstuga, som ligger ganska nära Strömstad. Gud, vad roligt vi hade! Till och med tågresan var kul! Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord, och då var det en annan tjej som inte var med oss som var där. Hon satt typ snett framför oss, och lyssnade på allt vi sa. Denna tjej skrattade också åt våra skämt, och hon betedde sig som om hon kollade på tv eller något sådant. Patetiskt, enligt mig. Fast det var årets roligaste händelse! (Förutom utlänningen som blev skitförbannad när en dörr till tåget inte öppnades när han skulle av. Gud, han till och med skällde ut personen som han pratade i telefon med!)


Jaa, vi hade i alla fall jättekul på Västbacken, som stället heter. Vi badade i havet (mitt första dopp i år, men förhoppningsvis inte mitt sista. Fast nu är det ju rätt så kallt och grått ute.), åkte båt, åkte 4 stycken på en surfingbräda bakom båten (vilket var jättekul!!), åt god mat (hamburgare, tacos och kycklingsallad), lekte lekar (Norsk kareoke, som inte är vad jag först trodde. Min kommentar; Va?! Vi ska väl inte sjunga på norska? (Det skulle Nathalie bra allt vilja :D), och så lekte vi en lek med ett äpple, där man inte fick använda händerna. ;P) 

Några av oss vågade sig också upp på vattenskidorna. Men jag hade hemska föraningar från förra året, så jag skippade det. Vi gjorde även mycket annat; Klättrade i berg (Malins idé, såklart. Höll på att få klaustrofobi i de trånga bergsvrårna.), spelade beachvolleyboll m.m

Några av tjejerna var ju med förra året, inklusive jag, men ett par tre stycken hade jag aldrig träffat innan. Så det var jättekul, och alla var mycket trevliga. Jag är nämligen en sådan person som älskar att träffa nya människor. Det finns så många erfarenheter att utbyta o.s.v


Jaa, jag tror att ni hajar! Jag hade en jättejättejättekul helg uppe hos Malin, och jag ser verkligen framemot nästa sommar där! ;) Tack Malin för att du är en underbar värd, men också för att du är en underbar vän, förstås! <3




Jaa, vad har hänt mer sen vi slutade skolan då?! Förra veckan tog jag det mest lugnt efter den långa helgen. (Vi lade ju oss typ mellan 4 och 6 på morgonen, så jag var ganska trött dagen efter.) På tisdagen träffade jag Anna, och på onsdagen var jag på min gamla skolas avslutning. I torsdags var jag med Nathalie. Vi åt glass ;P (som vanligt), och pratade en massa om allt möjligt. Några nya idéer inför grillfesten?! I fredags fixade jag pass inför Mallorca -resan i augusti, och i lördags fyllde mamma år så då var farmor hos oss.

Snart ska jag äta, för sedan ska jag och A (Anna) åka in till stan och gå runt där och mysa. ;) Längtar verkligen till imorgon, för då ska jag följa med henne och hennes familj till deras sommarställe i Falkenberg. Så då måste jag tyvärr lämna er för två dagar framöver. Men sedan är jag tillbaka igen för att blogga. Då måste jag ju också ladda upp lite bilder från förra helgen, eller vad säger ni?! ;)

Jag hoppas att ni alla kommer att få en lika underbar sommar som jag tycker att min är, i alla fall än så länge! ;P

Ha det bäst!

Pusspuss / Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0