Viktigt för dig?

Vad är viktigt? Är jag viktig? Är du det?
Kanske inte. Kanske.

Vi "vanliga" människor har la ingen större mening här på jorden, eller hur? Vi vaknar, äter, snackar, förstör jorden, sover, gör barn, springer efter bollar och ber till Gud. Vad vore jorden utan en av oss? Antagligen lika mycket. Jag menar inte att det är bra att inte finnas. Men är det bra att finnas? Det kan diskuteras länge.

För mig känns det som att jag kvävs utan människor runtom mig. Jag kan älska så många, så mycket mer än mig själv. För visst är det väl så att man tröttnar på den som hela tiden finns där och kan ställa till det för en? = En själv.
Folk undrar om de skulle bli saknade om de dog. Kanske söker de uppmärksamhet? Jag tycker inte det är kul. Jag menar, tänk om det hände nåt på riktigt. För fasen, det är klart du blir saknad. Så sluta fråga o göra de nära oroliga.
Men visst är det så. Man söker bekräftelse. Bekräftelse om man är älskad eller inte. I de flesta fallen finns det alltid nån.
Visst skulle inte jag sakna mig själv om inte jag fanns. Men vem skulle sakna sig själv? Men då ska man tänka att det alltid finns någon annan där ute som skulle göra det. Förhoppningsvis. Antagligen. Ja.

Varför jag skriver det här? Vette fan faktiskt.
Kanske det otåliga inom mig, som inte vill vänta och hoppas längre. Det som vill gå vidare i livet och bli bättre.
Kanske hatet mot mig själv. Kanske förståelsen för varför du inte längre älskar. Vet inte. Men sånt e livet. Eller hur? Rörigt.

/Nathalie.


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tror att man oftare borde ge komplimanger å säga att man tycker om varandra, då behöver inte folk gå runt å oroa sig på samma sätt.



Jag är så glad att jag funnit dej! Du har varit ett stort stöd under våren! Kärlek<3

2008-06-11 @ 17:46:42
URL: http://mittlivvackertrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0