Fru von Ulfsdotter var tydligen generös...

Goddag alla människor så här vid lunchdags. Jag undrar varför det inte var julbord i matsalen idag igen....huset bufée?? Måste de kalla det när vi i själva verket vet att det är rester..

Snart ska vi spela upp vår julpjäs...usch..jag suger på att spela teater...men jaja. Bara en dag kvar, och sedan är det jullov! :D :D :)

Just det ja, glömde ju att säga att radiosändningen gick hur bra som helst i tisdags. Det var svinskoj att vara programledare, och vi gjorde ingen tabbe! We rule!
Dessutom gick engelska -diskussionen också bra, börjar verkligen få in det amerikanska flytet! :) Men nu ska jag inte älta mer skolgrejer..vad tänker ni hitta på i helgen? Har ni handlat alla julklappar? Det hoppas jag verkligen, för annars lär ni få trängas med alla andra. Men jag antar att det hör julen till...stress, stress och ännu mer stress. Men vet ni vad? Julen är så mycket mer än bara det där. Det gäller att inte glömma bort det!

Åh, nu får ni äta mycket. Fru von Ulfsdotter var generös och kom med en korg med godsaker igår kväll. Och i flera dagar har jag bakat olika sorters bröd för att ni så här till jul ska kunna unna er ett överflöd. Vem vet? Det kanske gör att vi även får ett överflöd det kommande året...

Vaa? Erkänn det låter som om självaste Shakespeares har författat den här pjäsen? Eller njaee...inte riktigt va...vi får nog ta och öva på det där.

Jaja, nu ska jag inte tråka ut er mer...ät nu upp de sista resterna innan jul så att ni står er fram tills dess. Sedan väntar julens alla delikatesser. Mmmm....

Pussar på er

// S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0